Om föreningen

Föreningens namn är Bostadsrättsföreningen Glasmästaren. Styrelsen har sitt säte i Norrtälje kommun.

Organisationsnummer 769622-4273.

Föreningens ändamål är att främja medlemmarnas ekonomiska intressen genom att i föreningens hus upplåta bostäder för permanent boende och mark med nyttjanderätt utan tidsbegränsning. Medlem som innehar bostadsrätt kallas bostadsrättshavare.

Föreningen består av 19 lägenheter i en fastighet från 2013 med ett mycket centralt läge i Norrtälje stad. Samtliga lägenheter är upplåtna med bostadsrätt. Lägenheterna är anslutna till Telia med bredband, TV och telefoni. Fastigheten värms upp med bergvärme.  I bottenvåningen finns garage med 20 parkeringsplatser, cykelförvaring och ett förråd per lägenhet. I uppgång 9C finns ett övernattningsrum att erbjuda medlemmar och deras gäster till en låg dygnskostnad.  Under hösten 2014 försågs garagenedfarten med uppvärmning och asfalt. Styrelsen har tecknat avtal rörande trappstädning, underhåll av hissar och fastighetsteknik, snöröjning och underhåll av nedfarten och porten till garaget.